måndag 25 juni 2012

Wonwon bakar: Cake pops

K-pop är ju som bekant en egen musikgenre nowadays, men Cake pops... hänger man inte på diverse receptbloggar/livsstilsbloggar/bloggar i största allmänhet så är chansen stor att man bara vaaa?




Hur som helst, denna trendiga bakelse är vad jag skulle kalla för cupcake på pinne. Jag menar, mosad sockerkaka som blandas med philadelphia, glasyr i form av choklad och strössel i regnbågsfärger - bara håll med mig om att det är cupcakes på pinne! x)

Det var relativt enkelt att baka i alla fall, även om processen innehöll ganska många steg. Jag följde detta recept och vi blev klara på ungefär två timmar (varav en del av tiden gick åt till att grädda och ha i kylen)

Det lustiga är att de var betydligt godare dagen efter än direkt efter bakningen. Men oavsett vilket orkar man max två - dessa är så söta och liksom fylliga att man blir alldeles uppfylld redan efter en tycker jag xP

1 kommentar:

  1. I made it too once! Was quite delicious, but I did kind of feel like it takes so much work that I wonder if it's not just as well to just make it a regular cake. xP

    Also Vilhelm brought it home with him so I didn't get to eat the rest of it. Maybe I will try to make it some other time again...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...