onsdag 11 april 2012

Produktrecension: Shu Uemura Cleansing Oil Shampoo

Shu Uemura Cleansing Oil Shampoo. Dyrt men fantastiskt.
Bild lånad från MSN Lifestyle

£31 // 400 ml
I korthet: Fantastisk. Lyxig. Typ det bästa schampo jag haft. Dyyyyyyyyr >__< 

Vissa saker vet man att man förmodligen bara kommer att äga en enda gång. Det beror inte på att produkten är dålig, tvärtom faktiskt. Shu Uemura Cleansing Oil Shampoo är jättebra och jag tycker hemskt mycket om det.
Men.
Priset är inget annat än overkill. 31 hela pund betalar man för en flaska, så detta är inget som ens studiebidrag tillåter direkt...

Som tur är hade jag diverse rabattkuponger och passade på när det var rea, så i slutändan var det ganska överkomligt ändå. Och när man väl kommit över priset så finns det inget att inte gilla med detta schampo.



Så. Mitt hår är lite av en periodare. Just nu efter vintern är det torrt och lite sprött, vilket jag tror att håret försöker överkompensera med att snabbare bli fett. Det är ju inget som jag inte kan leva med, men när det är som värst känns det som att man knappt kan gå en dag mellan hårtvättarna, och det är en ohållbar situation inte bara ur miljösynpunkt, utan även utifrån mitt lathetsperspektiv.

Det är då Shu Uemuras schampo räddar mig. Det sägs ju att oljor ska vara effektivt mot oljor och i detta fall stämmer det; mindre än en halv pump med schampo räcker för att göra mitt snudd-på-axel-långa hår helt rent, så drygt är det. Det lyckas också göra så att håret känns friskt och välmående (och fantastiskt lent!) utan att för den skull vara ett resultat till följd av en massa silikoner. Och doften. Lite sådär diskret lyxig liksom.

Men det bästa av allt är nog att det håller hårets oljeproduktion i schack. Genom att inte vara för aggressiv eller uttorkande så känns det som att min hårbotten verkligen lugnas och jag kan nu vänta med hårtvätten en eller två dar längre. Win!


Det enda som drar ner betyget är ju såklart priset. Och att det någon gång kommer att ta slut. Det gör redan lite ont att tänka på.

   

4 kommentarer:

  1. Några tips var man skulle kunna köpa det ifall man var intresserad att prova? Hur är det med volymen i håret, letar efter något med mycket volym nämligen (fast det kanske ni har andra tips :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller med Toffi och tipsar om feelunique! Priset för schampot är ändå betydligt billigare där än om du köper i vanlig svensk affär. Dessutom, om du väntar lite så brukar feelunique med jämna mellanrum ha fina erbjudanden och rabatter :)

      Kan inte säga att just detta schampo ger jättemycket volym, men jag som har ganska fina hårstrån tycker INTE att jag behöver någon extra volymgivande produkt i alla fall ^^

      Hoppas våra svar var till någon hjälp!

      Radera
  2. Absolut billigast kostar den £31 (ca 351SEK) på feelunique.com med gratis frakt :)
    Sedan så skall Shu Uemuras produkter finnas på NK också, dock inte säkert att just det här schampot finns...

    När det gäller volymen får jag tyvärr be om att få återkomma, inte riktigt my area of expertise om jag får säga så :P

    SvaraRadera
  3. Å ingen har sagt det här till mig innan?? :O visa mig flaskan och ingredienserna nästa gång vi träffas :D

    /Vem annars liksom ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...