tisdag 27 mars 2012

Att vara makeup modell~


I fredags ställde jag och min vän Peanut upp som modeller för aspirerande makeup artister som behövde öva på asiatiska ansikten. Det var inga vardagssminkningar precis, utan man såg ut som om man precis hade kommit ner från en catwalk.

Det var intressant att se hur de arbetade med konturerna av ansiktet  - modellering med hjälp av mörka och ljusa skuggor för att skapa smalare näsa, markerade kindben, etc.

Dock kommer jag nog aldrig att ställa upp på någonting sånt här igen, om inte det är för en kompis skull då. Tjejerna som sminkade oss var ganska duktiga men det märktes väldigt mycket att dem inte hade någon erfarenhet alls av att sminka asiater. Vi har ju väldigt annorlunda hudtoner och ansiktsformer; speciellt ögonen och där kan jag säga att de fick problem! Det går inte riktigt att försöka sminka ett asiatiskt öga på samma sätt som ett europeiskt...


Det som de hade tänkt sig skulle bli någonting i den här stilen:

Bild lånad härifrån


blev snarare mer såhär på mig:

Bild lånad härifrån



Weird and a bit over the top in my opinion~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...