fredag 4 maj 2012

Produktrecension: Blowpro beach blow texturizing mist



140 kr, säljs bara hos Kicks  // 250 ml
I korthet: Saltvattenspray utan kladdig eller tung känsla

Till just den här recensionen ska jag hålla mig kortfattad: jag älskar den här produkten! När man har den sortens hår som jag har, dvs. asiatiskt rakt med lite finare hårstrån, så kan det lätt bli så att håret faller platt. Vad jag söker efter är alltså något som ger volym och som gärna motverkar den raka känslan lite grann. 

Nu ger visserligen mitt Shu Uemura Cleansing Oil Shampoo redan en hel del volym, men när det är rörelse och textur jag känner för så är det Beach Blow Texturizing Mist som jag sträcker mig efter. Det enda som behövs är några sprut med flaskan i nytvättat hår, sen kan man kan antingen låta det lufttorka eller, som Blowpro själva menar ger bäst resultat, föna håret med en fön. 

Resultatet blir lite mer "liv" i håret och sprayen adderar också lite mer volym till det hela. Men det bästa av allt med den här sprayen är ändå att den inte lämnar någon kladdig känsla efter sig så som andra sprayer som ska ge textur kan göra. Håret känns visserligen en aning strävare, men det känns inte som att det blir torrare. Dessutom gillar jag att jag kan vakna dagen därpå utan att håret har blivit till en enda oljig klump (vilket brukar ske med andra produkter som man har i håret och sen sover i). 

Nej, på det stora hela är Blowpro Beach Blow verkligen en fempoängare för mig - den är bra, gör det den ska och är så enkel och fri från strul att till och med lata lilla jag orkar med att använda den efter varje dusch! Det är ett gott betyg!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...