torsdag 24 maj 2012

Spf 30. Minst!

I dagarna har det varit så j*kla varmt att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Och då har jag vistats utomhus främst kvällstid eller tidigt på morgonen.

Och det är roligt att se hur Göteborg blommar upp; blå himmel, folk som sitter och gassar på Lejontrappan och precis vilken annan gräsplätt som helst, försommarlyckliga människor i ledig klädsel...

Men för guds skull



Förstår att det är härligt att äntligen få sola lite, förstår absolut att det är härligt att äntligen kunna ha linnen och shorts. Men jag får panik när jag tänker på alla människor som inte använder ordentligt med solskydd. Speciellt nu när solen bara har smygit på helt plötsligt och lyser på max från hela första början. Huden hinner inte vänja sig och då är det extra viktigt att vi tar hand om oss själva med solkräm och alla andra skyddande åtgärder!


Lova att ni är försiktiga, okej?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...