torsdag 17 maj 2012

Produktrecension: Skin79 VIP Gold Super Plus BB Cream

Skin79:s andra storsäljande bb cream: VIP Gold!


Priset varierar beroende på Ebay-säljare // 40 ml
I korthet: Bra bb cream till torr hud/vintertid, men nyanserna är fortfarande ett stort minus. 

Det går nästan inte att nämna Skin79s Hot Pink BB Cream och sen inte nämna deras guldiga variant, så här är recensionen! Generellt tycker jag att de här två bb creams (som måste vara Skin79:s två populäraste) liknar varandra väldigt mycket, men det finns små skillnader som kan vara värda att ha i beaktande om man står och väljer emellan dem. 

Så om du vill veta mer, klicka på länken nedan!



Liksom sin systervariant är VIP Gold BB cream en lite geléaktig och krämig sådan. Är man van vid de västerländska varianterna kommer man förmodligen att tycka att konsistensen känns aningen tjock, men det är inget som man behöver oroa sig för eftersom krämen snabbt smälter in i huden och lämnar en väldigt naturlig och verklighetstrogen finish. Med det menas att huden kommer att se verklig ut; porerna kommer att förminskas lite, hudtonen kommer att jämnas ut lite, men det är långt ifrån ett fulltäckande resultat som kommer att ges. Och det är bra att ha i åtanke så att man inte blir besviken :)

Det som skiljer VIP Gold från Hot Pink är dess förmåga til oljekontroll. Medan Hot Pink främst riktar sig till folk med fetare hudtyper så är den här mer anpassad till torrare hud. Själv varvar jag mellan de både beroende på vilket tillstånd min hud råkar vara i vid just det tillfället (så det finns absolut inget som hindrar en från att testa den ena eller den andra) men under vintern är det främst VIP Gold som jag sträcker mig efter. Den känns faktiskt mer återfuktande för mig.

Annars är problemet med denna produkt precis densamma som för Hot Pink BB cream; nyansen. Den är lite svagt gråaktig och definitivt ganska ljus, vilket kan göra det svårt för många  att hitta en passande färg. Men har man tur så passar man med nyansen och då är det här en riktigt bra basprodukt!

I vilket fall, spana gärna in min tidigare recension av Skin79s Hot Pink BB Cream - eftersom dessa båda bb creams är så lika varandra så hänvisar jag er dit för mer info! (Där finns också en swatch om man vill se hur nyansen är!)


Innehållsförteckningen (förstoringsbar)

   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...