fredag 13 april 2012

American brunch at Egg & Milk!

Bild lånad från deras blogg


Ett charmigt litet ställe inrett som en amerikansk diner från 50-talet. Gästerna är allt från studenter och hipsters till barnfamiljer och pensionärer.

Lite dyrt i min smak, men deras brunchmeny för 79kr är ganska värd, där får man:

  • två amerikanska pannkakor med sirap (chokladsirap!<3)
  • bagel med cream cheese
  • yoghurt m fruktkompott, flingor eller frukt
  • kaffe eller te 




Det var min första gång någonsin att äta den klassiska amerikanska frukosten och pannkakorna var jättegoda, speciellt efter att jag hade dränkt dem i pannkakssirap och chokladsirap ;)
Men det var bageln som blew my mind - den var helt enkelt fantastiskt! Jag hade tänkt mig en mjuk rund variant av vanligt bröd, men istället var den liksom krispig och... och... mitt favoritbröd från och med nu! 

Här finns en liten video om ni vill se hur det såg ut inuti. Min personliga favorit ur inredningen är väggmålningen av en ko och en höna som beskriver deras namn, fyndigt :)

Egg & Milk ligger på Övre Husargatan 23, Göteborg. Ungefär mellan hållplatserna Linnéplatsen och Olivedalsgatan. Väl värd att åtminstone besökas en gång! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...