måndag 2 april 2012

Årets första BBQ!

Är nyss hemkommen från en supertrevlig eftermiddag/kväll hemma hos en kompis (som förövrigt kommer att dyka upp här med ett anime-relaterat inlägg snart, så håll utkik!) och jag måste säga att jag fortfarande känner mig proppmätt! ^^;; Kycklingvingar i barbequesås, grillad havssaltad lax med vitlökssmör, rosmarin och citron och så bröd till - gott! Och sen gräddtårta med kiwi som efterrätt... inte undra på att jag är mätt :] Men det bästa av allt var förstås sällskapet; det finns något otroligt mysigt och nästan lite primitivt i att stå hopkurade och äta grillspett medan det är kallt och lite blåsigt överallt förutom just i grillens omedelbara närhet. Perfekta första bbq:n för året enligt mig (fast nästa gång får det gärna vara lite varmare ändå :P)

Här kommer de enda bilderna som togs på maten: 





Berget av kycklingen (på bilden hade vi redan ätit upp mer än hälften) och så den supergoda laxen. Yummy! ^o^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...